Aktuelt

Derfor trenger du jod

Jod er spesielt viktig for unge kvinner og gravide. Melk, yoghurt og hvit fisk er det som bidrar med mest jod i et vanlig norsk kosthold. Men hvordan få i seg nok jod hvis lite av disse matvarene står på menyen? 

Nå kommer havredrikk i skolemelkordningen

Hvis du har savnet et plantebasert alternativ i skolemelkordningen er ventetiden endelig over. Fra høsten 2019 kan elever i barneskolen få havredrikk til skolemåltidet.

Beriket med jod, kalsium og andre viktige vitaminer

Gryr havredrikk er et gluten- og melkefritt produkt for deg som ønsker et plantebasert alternativ til melk. Havredrikken smaker ikke bare forfriskende godt, men er også tilsatt flere vitaminer og mineraler, som kalsium, jod, Vitamin D, B2 og B12.

Serverte flere tusen kopper kaffe på Oslo Vegetarfestival

Oslo Vegetarfestival er den største festivalen av sitt slag i Norge, og har vokst i takt med etterspørselen etter vegetarisk mat. Programmet er fullstappet av alt fra kokkekurs, foredrag, paneldebatter til bugnende matboder fra små og store aktører.

Slik får du nok kalsium uten melk

Vi trenger kalsium for å bygge og vedlikeholde skjelettet og tennene våre* Har du et kosthold uten melk og meieriprodukter må du være oppmerksom på hva du spiser og drikker for å sikre kalsiuminntaket.

Hva bruker man havredrikk til?

Mange kaller det havremelk, plantemelk eller mylk, men det heter egentlig havredrikk. Hvis du har lite erfaring med plantebaserte alternativer, stiller du deg kanskje spørsmålet; Hva er havremelk og hva brukes det til?  

Trenger du et alternativ til fløte uten melk?

Trenger du fløte i maten, men må unngå melk? Prøv Gryr Til Matlaging, et fullverdig plantebasert alternativ som har de samme bruksområdene som fløte. Ikke rart mange allerede har døpt den om til Gryr fløte.

Her får du frokost hele dagen

Stadig flere får øynene opp for Heimatt, nabolagscafeen nederst på Løkka som serverer frokost hele dagen, altså helt perfekt for alle frokostelskende B-mennesker.

Syv frokoster for en hundrelapp

Karen Elene Thorsen hjelper folk lage enkle, sunne middager gjennom sin Instagram-konto fattig.student. Her gir hun deg syv billige frokosttips laget med kun fem ingredienser!

Prøv en skikkelig vinneroppskrift

I en drøy måned har engasjerte forbrukere fylt Instagram-feeden vår til randen med plantebasert matglede. Prøv en vinneroppskrift!

Konkurranseregler for Gryr® på Facebook og Instagram

Gryr vil i 2019 ha ulike konkurranser på Gryr sin Facebook- og Instagramprofil.

Gryr-tips fra de beste kokkene i Norge

Steamet kaffe med havredrikk, topping til pannekaker eller kanskje en god kremet suppe? Gryr Havredrikker kan brukes til det aller meste. I disse snuttene deler kokkelandslaget noen av sine beste tips!

Derfor trenger du Vitamin D

Visste du at sola er vår beste kilde til vitamin D? Når de varme solstrålene treffer huden dannes det vitamin D i kroppen. På mørke måneder bør man sikre seg et ekstra tilskudd.

Slik lager du vafler uten egg og melk

Å lage vafler uten egg og melk er slett ikke vanskelig. Er du på utkikk etter en god melkefri grunnoppskrift på vafler så trenger du ikke lete lengre. Ingenting er bedre enn nystekte vafler!

Hils på Gryr® Havredrikk

I Gryr Havredrikk bruker vi nordiske råvarer. Smaken er lett og forfriskende, samtidig rik og fyldig. Havredrikk er ikke bare en herlig tørsteslukker, den passer også helt ypperlig til matlaging.

Gryr Havredrikk på NM i kaffe

I helgen braket norske baristaer sammen i NM i kaffe i Trondheim, det var altså duket til kamp om den beste kaffekoppen. Gryr var godt representert med egen demostand, hvor vi stolt viste frem de rykende ferske havredrikkene og ikke minst hvor ypperlig de er til kaffe og steaming.

Visste du at Gryr Havredrikk er glutenfri?

Det stemmer, våre havredrikker er uten gluten. Så hvis du har cøliaki eller har glutenintoleranse kan du trygt nyte våre forfriskende havredrikker.

Hva er forskjellen på melkeallergi og laktoseintoleranse? 

Hvis du reagerer på melk, er det viktig å finne ut om du har melkeallergi eller laktoseintoleranse. Hva du reagerer på vil påvirke hva du kan spise og drikke.

Hva slags kosttilskudd trenger vegetarianere?

Det har vært mye diskusjon rundt vegetariske og veganske kosthold i media den siste tiden. Mange er opptatt av å redusere kjøttforbruket, men de som velger bort animalske produkter bør være obs på å få dekket behovet for nødvendige næringsstoffer på andre måter. 

Hei #GRYRFOLK

Det er mange grunner til å velge et mer plantebasert kosthold. Bli bedre kjent med seks matglade instagrammere, hvorfor de velger plantebasert og hva er det som inspirerer de i matveien.

#Gryrfolk Oppskriftskonkurranse

Bli med å spre matglede med Gryr! Og vær med i trekningen av gavekort til en verdi av 1000 kroner og en råflott Kitchenaid kjøkkenmaskin!

Tips til hjemmelaget iskrem uten melk

Å lage hjemmelaget is er en perfekt inne-aktivitet du kan gjøre med barn, venner og familie. Her finner du tre enkle oppskrifter som er helt fri for melk.

Lag spiselige veganske julegaver

Er ikke de beste julegavene de man kan spise? Disse konfektene er helt uten melk og fløte, og er supert for de som ønsker plantebaserte alternativer til julegodt. Her har vi samlet fire gode oppskrifter.

Tre melkefrie juledesserter

Du trenger ikke kutte de tradisjonelle juledessertene, selv om du kutter ut melk og fløte. Her finner du tre gode melkefrie oppskrifter som passer perfekt til jul og nyttår.

Kokkelandslaget tester Gryr

I sommer fikk kokkelandslaget en sniktitt på årets produktnyheter fra Tine, og noe av det som pirret nysgjerrigheten aller mest var den plantebaserte produktserien Gryr fra Sunniva.

Vil du ha et mer plantebasert kosthold?

Er du en av de som vil spise litt mer plantebasert uten å måtte kutte ut fredagstacoen eller takke nei når mormor byr på hjemmelagde kjøttkaker?

Kosthold

Beriket med jod, kalsium og andre viktige vitaminer

Gryr havredrikk er et gluten- og melkefritt produkt for deg som ønsker et plantebasert alternativ til melk. Havredrikken smaker ikke bare forfriskende godt, men er også tilsatt flere vitaminer og mineraler, som kalsium, jod, Vitamin D, B2 og B12.

Derfor trenger du jod

Jod er spesielt viktig for unge kvinner og gravide. Melk, yoghurt og hvit fisk er det som bidrar med mest jod i et vanlig norsk kosthold. Men hvordan få i seg nok jod hvis lite av disse matvarene står på menyen? 

Derfor trenger du Vitamin D

Visste du at sola er vår beste kilde til vitamin D? Når de varme solstrålene treffer huden dannes det vitamin D i kroppen. På mørke måneder bør man sikre seg et ekstra tilskudd.

Slik får du nok kalsium uten melk

Vi trenger kalsium for å bygge og vedlikeholde skjelettet og tennene våre* Har du et kosthold uten melk og meieriprodukter må du være oppmerksom på hva du spiser og drikker for å sikre kalsiuminntaket.

Hva slags kosttilskudd trenger vegetarianere?

Det har vært mye diskusjon rundt vegetariske og veganske kosthold i media den siste tiden. Mange er opptatt av å redusere kjøttforbruket, men de som velger bort animalske produkter bør være obs på å få dekket behovet for nødvendige næringsstoffer på andre måter. 

Vil du ha et mer plantebasert kosthold?

Er du en av de som vil spise litt mer plantebasert uten å måtte kutte ut fredagstacoen eller takke nei når mormor byr på hjemmelagde kjøttkaker?

Visste du at Gryr Havredrikk er glutenfri?

Det stemmer, våre havredrikker er uten gluten. Så hvis du har cøliaki eller har glutenintoleranse kan du trygt nyte våre forfriskende havredrikker.

Hva er forskjellen på melkeallergi og laktoseintoleranse? 

Hvis du reagerer på melk, er det viktig å finne ut om du har melkeallergi eller laktoseintoleranse. Hva du reagerer på vil påvirke hva du kan spise og drikke.